maanantai 15. joulukuuta 2014

Joulukalenteri | Luukku 14 : Vihreää siksakkia

Heips !  Te kanssa kynsikuvailijat, tarvitsen jelppiä nyt. Mulla on alkanut menemään kuvien laatu huonommaksi ja hermot ovat ihan riekaleina. Kuvailut toimivat tällä hetkellä kamerallani tai puhelimella. Kummallakaan ei saa tarpeeksi hyvää, minun makuuni. Valaistuksena toimii kaksi työvalaisinta joissa on molemmissa 4000K lamput. Päivänvalolamppuja olen metsästänyt kaikki kaupat, rautakaupat ja mahdolliset läpi. Tuloksetta. Kuvaus taustana toimii 'vain' valkoinen tai musta paperi. Alan tämän kanssa jo menettää toivoani kun lakkojen väri ja käsien iho heittää häränpyllyä ja edes muokkausohjelmalla en onnistu niitä säätämään oikean sävyisiksi (en osaa). Hienoimmatkin kynnet näyttävät kamalilta huonolaatuisessa kuvassa. Kertokaa mulle siis teidän kuvienne salaisuus, valaistukset yms. Kaikki apu otetaan vastaan ! :) 

Kaikista kuvista vain nämä kaksi olivat onnistuneet joten kuten sen takia kuvia näinkin köyhästi vain kaksi. Tarkoituksena oli tehdä jouluun sopivat vihreät kynnet. Valkoista lötyy kaksi vakio kerrosta ja päälle leimat Konadin vihreällä. En tiedä miten feilasin leimailussa, kun vihreä väri leimoissa ei ole täysin tasaisesti vaan on tummempia ja vaaleampia kohtia. Leimat Pueenin 52-laatasta. Muista kynsistä löytyykin GT:n tummanvihreä joka peittää 1-2 kerroksella. Peukaloon laitoin hopeiset niitit, mutta siitä ei valitettavasti ole nyt kuvaa. Muilla kynsillä onkin glitterliu'ut Wicked Greenillä ja Kaleidoscopella tehtynä. Ihan kivat näistä tuli vaikka leimat eivät onnistuneetkaan ihan täydellisesti. :) 


Käytetyt kynsilakat / tarvikkeet : 
  • Ginatricot : Forest Night
  • Ginatricot : Wicked Green
  • Ginatricot : White
  • Konad : Green
  • Wet n Wild : Kaleidoscope
  • Pueen 52
  • Hopeiset niitit

Mitä mieltä kynsistä ? Miten kuvaat kyntesi ?

- Jenni

8 kommenttia:

  1. Itse huomaan aina synkempien päivien aikaan, ettei se kuvaaminen tunnu luonnistuvan kuin niiden muutaman valoisan tunnin aikana, ellei jaksa kikkailla asetuksilla pidempään. Tämä on tietysti haastavaa, jos itse ottaa kuvat (sormien nyt kuitenkin pitäisi siinä valmiina olla, että ne asetukset saa juuri, eikä melkein natsaamaan) tai ei saa ketään kamerankäyttötaitoista avustamaan. Sitten se vielä, että harvemmin juuri niillä aurinkoisina hetkinä on vapaalla, ellei satu etäpäivä tai viikonloppu olemaan, koulussa sitä puurtaa. :/ Kaikkiaan ärsyttävä vuodenaika.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en usein edes nää valosaa aikaa kun aamulla menee kouluun on pimeää ja kun tulee niin on pimeää. :D Mun kamera tosin ei vastaa mun vaatimuksiani enää eikä asetuksia saa muokattua niin paljoa kuin tarvitsisi. Joskus avokki kyllä ottaa kynsikuvia jos haluan molemmat kädet näkyviin ei muuten. Mä tykkään kyllä talvesta, mutta vaikeuttaa kuvaamista ainakin mulla kun ei niitä päivänvalolamppuja vielä ole. :D

      Poista
  2. Aivan ihanat kynnet, namnam, vihreää! <3 Ja mä en ehkä ole se paras valokuvausexpertti puhumaan näistä jutuista, mutta omien kuvien laatu parani huimasti kun aloin ottamaan niitä paremman lampun ja valkoisen taustapaperin kanssa. Lamppuna siis sellainen ripsienlaittoon tarkoitettu pöydän kulmaan kiinnitettävä valaisin, jossa keskellä on suurennuslamppu. Siitä tulee todella kirkas, sinisävyinen valo joten toimii kuvauksessakin näppärästi. Kameraani taas voisinkin vähän hehkuttaa, vaikken vielä sitä ihan täysin osaakaan hyödyntää, niin Samsungin NX300 on kyllä hintansa väärti vekotin. Kyseessä siis minijärkkäri, joka ei ole mua koskaan pulaan jättänyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sullekin ! Vihreä on aika herkku <3
      Mulla on taustalla joko musta tai valkoinen paperi. Sen kyllä myönnän että lamput saisivat olla kirkkaammat kun nuo mitkä mulla nyt on niin on liian lämpimät sävyltään siksi epäonnistuu aika usein kuvaaminen. Mulla kamerana muutaman vuoden vanha Fujifilm mikä meni aloittaessa mainiosti ja nyt kun vaatii aina enemmän niin toiminnot ja asetusten säätäminen loppuu kesken. Mulla suunnitelmissa keväällä ostaa ehkä itselle valmistujais syndelahjaksi järkkäri kun kuvailu kumminkin kiinnostaa ja on jo kauan kiinnostanutkin !! :)

      Poista
  3. Nää on kyllä todella kivat! Vihreä iskee muhun! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Fani ! Mäkin yllättäen tykkäsin noista vihreistä vaikka ensi pulloa tarkastellessa olikin vähän meh-fiilis. :)

      Poista
  4. Tosi ihanat nuo vihreät kynnet, joissa glitteriä tyvessä. :) <3
    Ja mulla ei oo kumpaakaan noista Ginan vihreistä?! :D Sulla on tainut olla useampikin lakka, mitä mä en omista ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! Pitkästä aikaa tuli onnistunut glitterliuku. :)
      Miten sulla ei voi olla niitä ? :o Sulla on myös monia mitä mulla ei vielä ole, tosin aika monesti joutunut gina reissulle kun katsellut niitä swatch postauksia. :D Nuo kaksi löysin joskus alelaarista aaaaikoja sitten varmaan parisen vuotta ? Tai ainakin vuosi. :D

      Poista

Thank you for leaving a comment ! :)